Ferie i solen uden problemer

Sidste sommer var vi på en charterferie til Tyrkiet, og der mødte vi et ualmindeligt hyggeligt par på vores alder. Han var selvstændig konsulent indenfor noget ret avanceret software, og hun var sygeplejerske. Vi havde det rigtig hyggeligt sammen, og vi fik talt om mangt og meget. Især hans forretningsmodel var meget interessant, for han var reelt i stand til at arbejde fra et hvilket som helst sted på jorden, når bare han havde internet. Af og til fik han en SMS, og nogle gange undskyldte han sig, gik afsides og foretog et telefonopkald. Det viste sig, at han benyttede en såkaldt receptionsservice ( https://www.blumensaadt.org/telefonpasning-og-receptionsservice/ ), der modtager alle hans opkald, screener dem og sender dem videre, der skal håndteres med det samme.

Teknologi skaber nye muligheder

Vi var ret imponerede over, hvor smidigt man i dag er i stand til at passe en forretning som selvstændig, selvom man er på ferie eller på anden vis er forhindret i at tage telefonen. Og vores nye ven, der i øvrigt hedder Erling, fortalte, at han faktisk havde en permanent telefonpasning etableret.

Det er altid servicefirmaet, der modtager hans telefonopkald, og det gør de, fordi der er en del opkald, der sagtens kan vente, til han er ledig. Og han ønsker ikke, at nogen skal ringe forgæves, hvis han for eksempel er midt i et Skypemøde eller – som nu her – sidder ved en pool i Tyrkiet.

Erling fortalte også, at han ganske jævnligt får nye kunder ind, alene fordi han er tilgængelig altid. Kunderne er ret beset ligeglade med, om det er en af de dygtige sekretærer, der tager telefonen – det vigtige for dem er, at de kommer i kontakt med et levende menneske og ikke en telefonsvarer.

Og det er netop den slags service, som betyder den store forskel for mange selvstændige.

Erling benytter firmaet Blumensaadt til at håndtere beskedservice, telefonpasning etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *